Вчені "скасували" групи крові.

Вченим вдалося отримати ферменти, здатні розщеплювати антигени А і В, які є у II, III і IV групи крові.

Міжнародна команда вчених під керівництвом Хенріка Клаузена (Henrik Clausen) з Копенгагенського університету запропонувала ефективний спосіб боротьби з дефіцитом донорської крові. Їм вдалося отримати ферменти, здатні розщеплювати антигени А і В, які є в II (А), III (В) і IV (АВ) групах крові, перетворюючи будь-яку кров в «універсальну» I (0) групу.

Групи крові розрізняються залежно від наявності або відсутності в еритроцитах антигенів «А» і «В». Кров I (0) групи не містить антигенів А і В, здатних викликати імунну реакцію, тому може бути перелита будь-якій людині («універсальна донорська»).

У той же час кров, що містить антигени А, В або АВ (тобто II, III або IV), перелита людині з іншою групою крові, може викликати небезпечні для життя імунні реакції.

Дослідники під керівництвом Хенріка Клаузена проаналізували 2500 екстрактів різних бактерій і грибів у пошуках ферментів, здатних розщеплювати антигени А і В. У підсумку, вони змогли виявити два ферменти-глікозідази, що розщеплюють антигени А і В і перетворюють будь-яку кров в універсальну I (0) групу.

Найближчим часом плануються клінічні випробування, які повинні підтвердити безпеку і ефективність «універсальної» крові, отриманої таким способом, повідомляє журнал Nature Biotechnology.

//: fun-news.ru