Вчені з'ясували, від чого залежить схильність до алкоголю, наркотиків і куріння.

Учені вперше виявили ген, що відповідає за загальну залежність людей від наркотичних речовин, у тому числі алкоголю і тютюну. Свою статтю автори дослідження опублікували в сьогоднішньому випуску журналу Proceedings of the National Academy of Sciences.

У чение з'ясували, від чого залежить схильність до алкоголю, наркотиків і куріння

Вважається, що схильність до вживання алкоголю або наркотиків, так само як і до куріння тютюну, проявляється не тільки під впливом оточення, але і як результат активності тих чи інших генів. Дослідження минулих років вже виявляли гени, що відповідають за якийсь один вид залежності у людей - нікотинової, наркотичної або алкогольної.

Команда професора Хе Піна Чжана з Єльської школи громадського здоров'я спробувала виявити гени, що відповідають за більш загальну схильність людей до зловживання різними речовинами.

На думку авторів дослідження, роботу такого гена можна виявити у людей, що зловживають принаймні двома типами з шести різних речовин: нікотином, алкоголем, марихуаною, кокаїном, опіатами або іншими типами наркотиків .

У своїй роботі вчені використовували генетичні дані 3627 чоловік, занесені в результаті масштабного національного генетичного дослідження в спеціальну базу даних, де зазначається їх діагноз і ознаки захворювання тим чи іншим видом залежності.

У результаті аналізу авторам публікації вдалося встановити зв'язок між зловживанням наркотиками і алкоголем та активністю гена PKNOX2 у американських жінок, що мають європейське коріння. При цьому зв'язок з цим геном практично неможливо виявити, аналізуючи який-небудь один вид залежності.

Ця робота, на думку авторів статті, наголошує на необхідності комплексного вивчення такого явища, як алкогольна, наркотична та нікотинова залежність, незважаючи на зусилля з вивчення залежності від індивідуальних наркотичних речовин і стимуляторів.

Як повідомлялося вчора, вчені з Національного інституту здоров'я США в штаті Меріленд встановили, що генСRF, що відповідає за реакцію на стрес, також визначає і потребу в алкоголі.

Джерело: vsyapravda.com