Вчені розкрили таємницю смерті Тутанхамона.

Вченими Єгипту (Egypt), Італії (Italy) і Німеччини (Germany) були встановлені причини смерті одного з найзнаменитіших правителів, давньоєгипетського фараона Тутанхамона. Фахівці з'ясували, що цар мав вроджене захворювання кісток і страждав від малярії в гострій формі.

У результаті проведеного дослідження ДНК і комп'ютерної томографії знаменитої мумії царя, вчені прийшли до висновку, що у фараона, як і у його батька Ехнатона, була вовча паща - вроджене розщеплення твердого піднебіння. Крім того, він страждав генетичним захворюванням кісток, з-за якого сильно клишоногий лівою ногою, а на правій стопі у нього не вистачало пальців. В наслідок цього він був змушений пересуватися, спираючись на тростину.

Дослідники вважають, що фараон, можливо, впав з коня і отримав відкритий перелом, на додаток до якого заразився малярією.

Ці захворювання серйозно послабили імунну систему правителя, що і дало ускладнення на мозок і призвело до розвитку гангрени, від яких він і помер у віці 19 років.

Нагадаємо, що Тутанхамон був останнім фараоном 18 -ї династії Стародавнього Єгипту. Він зійшов на престол в 1333 році до н.е. у віці 10 років і помер усього через дев'ять років царювання. Завдяки щасливому випадку, його могила, на відміну від поховань інших царів Стародавнього Єгипту, не була розграбована. А її відкриття в 1922 році стало світовою сенсацією: під час розкопок були знайдені золотий саркофаг вагою 110 кілограмів і безліч дорогоцінних творів єгипетського мистецтва, в тому числі знаменита золота маска Тутанхамона.