Кримська казка, понеденьнік, вівторок: море, Голіцинська стежка, особливості Нового Світу.

понеділок
Море, море ...

Ще перед від'їздом ми знали з інтернету, що в Криму розпочався «згін» - період, коли тепле до того морі в одну ніч стає холодним. Зганяння триває зазвичай близько двох тижнів. Ми приїхали приблизно через тиждень після його початку, і були готові до того, що море чи надасть нам гостинний прийом.

І дійсно, перший день на морі був доволі прохолодним. Втім, коли ненадовго стихав північний вітер і визирало сонечко, на пляжі ставало майже тепло. Але прогалах ставали все коротшими і до полудня короткий, але рішучий дощик прогнав нас з пляжу. Сховавшись від негоди в найближчому кафе, ми вирішили поєднати приємне з корисним. Офіціантка не відразу, але все ж таки прийняла у нас замовлення, а ми були стурбовані тим, як би відвернути зголоднілих дітей від довгого очікування. На жаль, замовлення ми так і не дочекалися: хвилин через 20 захекана офіціантка, посилаючись на велику кількість відвідувачів, оголосила, що локшини немає, а другого доведеться довго чекати. З подивом оглянувши майже пусте кафе, ми піднялися і пішли шукати їжу в іншому місці.

І, як виявилося, не дарма: піднімаючись з пляжу, ми наткнулися на їдальню заводу шампанських вин, яку я відразу згадала по розповідям з інтернету. Їжа там сама простенька, але дешева і швидка. Ми прийшли вчасно: незабаром після нас їдальню закрили з банальної, але несподіваною причини: їжа закінчилася.

Вівторок
Голіцинська стежка

На Другого дня, озброївшись запасами води, малини і черешні, ми вирішили штурмувати Голіцинська стежку. Погода була чудова: яскраво сяяло сонце, хоча до спеки було ще далеко. Самий відповідний час для гірських походів і фотосесій.

Про стежці ми мали досить туманне уявлення, але знаючи, що по ній водять екскурсії, припустили, що і ми з нашою командою дітей зуміємо її здолати. За вхід треба було платити по 5,5 гривень з людини, але з нас чомусь узяли всього 10 за всіх.

Спочатку стежка вилася під скелями серед дерев, обмежена по сторонах низьким тином. Але поступово зелень залишилася позаду, тин кудись зник, поступившись місцем кам'яному парапету, схоже, вирубаному прямо зі скелі. Стежка під ногами стала приймати все більш пепредвіденний нахил то в одну, то в інший бік До того ж за часів траплялися калюжі і було досить слизько.

Рухалися ми по одному, передаючи дітей по ланцюжку. Зазнавши легкий шок від несподіваних труднощів, ми сяк-так обігнули мис і були заворожені видовищем відкрився грота! Стрімкі скелі з усіх боків, величезний прохолодний грот і тарзанка, забезпечена дуже дотепно складеними правилами користування. Відпочивши і зробивши серію кадрів, ми рушили далі по стежці. Народу в цей час було ще не багато, та й взагалі, екскурсійний день на стежці - четвер.

Подальший шлях не був обладнаний загородженнями, і часом стрімкий схил зліва змушував міцніше стискати дитячі рученята. Зате які чудові краси відкривалися то спереду, то ззаду!

Так потихеньку, з частими зупинками, ми спустилися в Синю бухту. Сонечко припікало, і вже тягнуло викупатися, але варто було ступити в витвережували льодову воду, як це бажання одразу кудись поділося.

До того ж великі слизьке каміння утруднювали спуск у воду. Втім, дітей ця обставина не збентежило, і вони трохи поплескали по коліно у воді.

З незвички наші діти були вже здорово стомлені переходом. Тому, посидівши трохи на вузькій смужці пляжу Синьої бухти і розправившись з фруктовими запасами, ми скористалися послугами зреагувала моторки і повернулися до Нового Світу. За задоволення помилуватися щойно пройденим маршрутом з води нам довелося заплатити 50 гривень на всіх. Пізніше ми навчилися торгуватися краще.

Приватна їдальня

Обід в цей день ми замовили в маленькій приватній їдальні, розташованої по сусідству з нашим житлом. Цей вид послуг, на нашу спільну думку, чекає блискуче майбутнє! Відмінної якості домашня їжа, що наведені в в меню у великій різноманітності. Єдина умова - їжу потрібно замовляти заздалегідь, хоча б години за дві. Зазвичай ми снідали будинку, а по дорозі на море замовляли обід на певну годину.

Знаходиться ця їдальня по сусідству зі школою. Ніякої вивіски зовні немає, лише блакитна хвіртка може служити орієнтиром. Номери будинку теж немає.

Особливості міста

Топонімічні особливості Нового Світу розчулюють. Через тиждень відпочинку, виходить місто вздовж і впоперек, ми усвідомили, що в цьому місті лише дві вулиці, названі зовсім не на честь героїв революції, а на честь двох самих знаменитих людей, спогади про які тут дбайливо зберігають. Головна і сама протяжна вулиця міста носить ім'я Льва Голіцина, якому місто завдячує своєю основою і розквітом. Саме він у цих місцях почав розводити виноградники і створювати нові сорти вин, витративши на це, здавалося б, прибуткова справа три родових стану. Ця людина, безсумнівно, був невиправним романтиком: інакше чим пояснити той факт, що він звів будинок для службовців заводу шампанських вин в стилі середньовічного замку? Він же і проклав знамениту стежку вздовж узбережжя. У гроті, де нині хитається тарзанка, при Голіцині був винний льох, у якому він одного разу пригощав своїми винами самого государя Миколи II.

Друга вулиця носить ім'я Федора Шаляпіна. Однойменний грот розташований на Голіцинськой стежці, тієї самої, де можна полоскотати свої нерви тарзанкою. Путівники з деяким сумнівом говорять про те, що в цьому гроті співав Шаляпін. Хоча, якщо він там бував, чому б йому там не заспівати?

Зміст:
Частина 1: підготовка, поїзд, Феодосія
Частина 2, неділя: день Святої Трійці, Новий Світ, житло
Частина 3, понеділок, вівторок: море, Голіцинська стежка, особливості Нового Світу
Частина 4, середа: Судак
Частина 5, четвер, п'ятниця: Царський пляж
Частина 6, субота, неділя: очікування, останній день у Новому Світі
Частина 7, понеділок: початок шляху по серпантинах, кінець згону, печери, плато
Частина 8, вівторок: Поляна Казок, Ялта, Алупка, Ласпі
Частина 9, середа: Севастополь
Частина 10, четвер: Херсонес, Інкерман
Частина 11, п'ятниця, субота: Успенський монастир, Чуфут-Кале, ханський палац у Бахчисараї, зворотний шлях