Кримська казка, четвер, п'ятниця: Царський пляж.

четвер
Царський пляж

Погода потихеньку налагоджувалося, і ми вирішили відправитися на Царський пляж. Йти туди через гору Коба-Кая побоялися: згадуючи виснажливий похід по Голіцинськой стежці, вирішили поберегти сили. Тому взяли моторку на пристані за ті ж 50 гривень, і завантажившись у човен, рушили в дорогу. По дорозі капітан човна хотів висадити нас у синій бухті: мовляв, там не гірше, а в Царській бухті може бути сильне хвилювання. Але ми категорично відмовилися, вже будучи знайомі з каменями Синьої бухти, і йому довелося везти нас далі. Хвилювання виявилося не таким вже сильним, хоча на деяких хвилях човен злітала в повітря, повисаючи над водою, і у нас завмирало дихання. Зате Царський пляж - воістину Царський, з Синьої бухтою його не порівняти! Дрібна-дрібна галька, майже пісок, і знамениті Новосвітське скелі незабутньої краси!

Тут я вперше в цьому сезоні зважилася скупатися. Виглядало це так: зайшовши у воду по кісточки, давала ногам звикнути, але не довго, поки не стало зводити судомою; потім швидко вбігає в воду, робила кілька енергійних гребків, і той час вискакувала назовні, відчуваючи в усьому тілі приємне поколювання (температура води в ці дні була 14 градусів).

А діти до цього часу вже адаптувалися і хотіли купатися. Старша хлюпалася самостійно - у нарукавниках, а щоб спокутувати молодшу, я заходила у воду вище коліна, вона вбігає, хапаючи мене за руки, я два-три рази кружляла її у воді, після чого вона вибігала. Так ми повторювали рази 3-4 за одне купання: довше неможливо було стояти в крижаній воді, зводило ноги. Скоріше це було схоже на сеанс загартовування. Втім, діти возилися у воді, скільки хотіли, ми жодного разу не виганяли їх на берег. Мабуть це була правильна тактика, тому що ніяких симптомів застуди ні в кого з дітей не виявлялося.

Поніжитися на Царському пляжі, ми вирішили піднятися трохи по ущелині, з тим щоб вийти на Голіцинська стежку і все-таки потрапити в наскрізний грот, до якого не дійшли минулого разу. До слова сказати, раніше на Царський пляж можна було пройти по Голіцинськой стежці, але якийсь час тому вона обвалилася, і тепер лише ледь помітна смуга на скелі доводить, що стежка в цьому місці дійсно існувала.

Йти довелося довго, ніяких поворотів направо - в бік мису Капчик - не було, поки ми не піднялися на самий верх. Яке ж було наше здивування, коли, дійшовши до кінця ущелини, ми побачили будиночки - околиці Нового Світу! Виявилося, що дорога до Царського пляжу набагато коротше, ніж ми могли припустити, і платити за перевезення 50 гривень зовсім не обов'язково. Повернувшись до вказаного строку господар човни прочекав нас марно, втім, не довго: зверху ми бачили, що через кілька хвилин знайшлися інші пасажири.

А у нас в планах був ще наскрізний грот. Довелося йти назад, тепер вже по вершині гори, поступово спускаючись. Там, серед ялівців, нас помітив охоронець, і коли ми вийшли на стежку, досить довго з'ясовував, звідки ми тут взялися, де наші квитки і чому ми залишили стежку.

Ми не стали пояснювати, що стежку покинули два дні тому, вислухали його з увагою, і відправилися в наскрізний грот.

Сам грот великого враження не справив, там досить похмуро і брудно. До того ж у мене в цей самий момент відмовив фотоапарат, і зняти кришталево прозоре море, що б'ється об скелі, так і не вдалося. Але головне - мета була досягнута, прохід по Голинський стежці благополучно завершено, програма дня виконана. Вийшовши в місто через шлагбаум, ми встигли до їдальні якраз до замовленого обіду.

Час післяобіднього сну проходило непомітно: ми з Машею або спали на тапчанах перед будиночками, або читали, а Юля з сином, який у огляду на вік вже не спить вдень, йшли куди-небудь погуляти.

Увечері ми зазвичай робили невелику прогулянку по набережній або по місту. Діти уподобали батути, а мами - стрільбу в тирі. На зворотному шляху зручно було зайти на ринок - купити молочних продуктів до сніданку. Вечеряли вдома або в їдальні, а з настанням темряви укладали дітей спати. Нічним життям міста не цікавилися, і вона нас у силу віддаленості від набережної не турбувала.

П'ятницю
І знову Царський пляж

На Цього разу наші побажання розділилися: ми з Машею горіли бажанням повернутися на Царський пляж по нововідкритому маршрутом, а Юлін син категорично відмовлявся йти в таку далечінь, вважаючи за краще міський пляж. Довелося розділитися. Увійшли на територію заповідника через шлагбаум, заплативши по 5,5 гривень з дорослих та отримавши чек.

А діти тим часом бадьоро стрибали по камінню ущелини, вже зовсім адаптувалися до гірських стежках. Тільки молодшого, трилітки, ще доводилося підтримувати за руку.

Над морем висіла серпанок, але було тепло і купання вийшло вдалим.

Зворотний шлях також виконали пішки, попутно виявивши діру, через яку можна проникнути на територію заповідника без вхідної плати.

У цей день до вечора наші чоловіки виїхали з Москви на УАЗі, і ми подумки весь час подорожі були з ними. Кордон вони проходили пізно вночі, а ми з нетерпінням чекали рідкісних СМС-повідомлень.

Увечері скоїли традиційну прогулянку по набережній, а на зворотному шляху завітали на ринок і замовили на завтра м'ясо для шашлику. М'ясо привозять лише на замовлення: яловичину або баранину.

Зміст:
Частина 1: підготовка, поїзд, Феодосія
Частина 2, неділя: день Святої Трійці, Новий Світ, житло
Частина 3, понеділок, вівторок: море, Голіцинська стежка, особливості Нового Світу
Частина 4, середа: Судак
Частина 5, четвер, п'ятниця: Царський пляж
Частина 6, субота, неділя: очікування, останній день у Новому Світі
Частина 7, понеділок: початок шляху по серпантинах, кінець згону, печери, плато
Частина 8, вівторок: Поляна Казок, Ялта, Алупка, Ласпі
Частина 9, середа: Севастополь
Частина 10, четвер: Херсонес, Інкерман
Частина 11, п'ятниця, субота: Успенський монастир, Чуфут-Кале, ханський палац у Бахчисараї, зворотний шлях