Вчені виявили генетичне походження аутизму.

Як повідомляє The Guardian, недавно опубліковані результати досліджень американських і британських вчених надають докази того, що аутизм може бути викликаний певними видами спадкової мінливості, які призводять до порушення зв'язків у головному мозку ще в ранньому дитинстві. Зокрема, вдалося виявити генетичну мутацію, відповідальну за 15% випадків захворювання на аутизм.

У Великобританії, відзначає видання, близько 500 тис. людей страждають цією хворобою, з них 133,5 тис. - діти. У них виникають труднощі з читанням, спілкуванням з оточуючими, серед них висока частка людей з психічними розладами і безробітних. Дослідники переконані в тому, що їхні висновки можуть допомогти загальному процесу з виявлення людей з аутичними спектральним розладом і поліпшенню медичного лікування.

Два дослідження були опубліковані в інтернет-версії журналу Nature. Їх автори, Хейкон Хаконарсон і його колеги з Центру прикладної молекулярної генетики в госпіталі для дітей у штаті Філадельфія, показують: генетичні мутації грають важливу роль у порушенні зв'язків у мозку, що значно збільшує шанси маленької дитини захворіти на аутизм.

Одиничні випадки навряд чи представляють загрози, але вчені стверджують, що їм вдалося виявити певні види мінливості, відповідальні за 15% випадків захворювання.

Філіп Джонсон з того ж центру порівняв значущість цього дослідження з відкриттям кілька десятиліть тому генетичної схильності до захворювання на рак.

Третє дослідження було опубліковане в журналі Molecular Psychiatry. Його автором є професор Тоні Монако, генетик з Оксфорда. У своїй роботі він також показує гени, пов'язані з ростом і розвитком нервових клітин в мозку дитини, які можуть збільшити ризик аутизму.

Однак, як заявив виданню Річард Міллс, дослідник з благодійної організації Research Autism, ці роботи не відповідають на безліч ключових питань. "Люди не повинні надто радіти, думаючи, що це дослідження визначило ген, відповідальний за аутизм. Ці роботи лише розширюють наше бачення того, як гени взаємодіють між собою і як вони впливають на зв'язку в мозку, проте нічого революційно нового сказано не було, адже ми все ще не знаємо, які саме гени за це відповідальні ".