Вчені підтвердили генетичну природу аутизму.

З'ясувалося, що в розвитку цього захворювання важливу роль грає ген неурексін-1, а також якийсь поки не встановлений ген, розташований в 11 хромосомі, повідомляє журнал Nature Genetics .

У проекті з вивчення геному у хворих на аутизм взяли участь більше 120 вчених з 19 країн світу. Протягом п'яти років фахівці вивчали зразки ДНК, взяті у членів сімей, в яких було двоє і більше дітей, що страждають на аутизм. У загальній складності у дослідження були включено близько 1200 сімей.

Для того, щоб виявити генетичну подібність у поданих зразках, вчені використовували технологію «генного чіпа». У результаті аналізу вони прийшли до висновку, що «досить імовірним кандидатом» є ген неурексін-1, повідомив один з керівників дослідження, професор Вашингтонського університету Джеральд Шелленберг (Gerard Schellenberg).

Він зазначив, що ген неурексін-1 бере участь у синтезі нейромедіатора глутамата - речовини, що забезпечує контакт між нервовими клітинами головного мозку. Раніше вчені вже припускали значення глутамату у розвитку аутизму, додав Шелленберг.

За словами дослідника, в даний час зусилля вчених спрямовані на пошук ще одного гена аутизму, розташованого в 11 хромосомі, а також інших, невідомих поки генів.

Аутизм виявляється зануреною в себе, порушенням контакту з оточуючими, емоційною холодністю. Найбільш схильні до захворювання хлопчики, причому симптоми хвороби виявляються вже у віці до 2,5 років. Причини розвитку захворювання залишаються невідомими, ефективних методів його лікування в даний час також не існує.

Тільки в США близько 300 тисяч дітей страждає на аутизм.

//