Вчені з'ясували, чому деякі люди не поправляються.

Вчені з Південно-західного медичного центру Техаського університету (UT Southwestern Medical Center) виявили ген, що контролює нагромадження жиру в організмі. Знижена активність цього гена виявляється схильністю до повноти.

Так званий «ген жирової тканини» є як у тварин, так і у людини. Він був відкритий близько 50 років тому в дрозофіл, однак його функції були недостатньо вивчені.

Дослідники під керівництвом Джонатана Граффа (Jonathan Graff) проводили свої експерименти на дрозофілах, хробаків і мишах. За допомогою різних методів вчені вимикали і включали «ген жирової тканини», або змінювали його активність у різних частинах тіла тварин і на різних стадіях їх розвитку.

У результаті експериментів вони прийшли до висновку , що досліджуваний ген працює як «рубильник» високого рівня, який визначає, чи буде жир накопичуватися чи спалюватися.

Миші зі збільшеною активністю «гена жирової тканини» з'їдали стільки ж або навіть більше їжі, ніж звичайні миші, залишаючись при цьому більш худими й менш схильними до цукрового діабету. На відміну від них, тварини зі зниженою активністю гена були більш товстими й страждали на діабет, відзначили дослідники.

Вчені показали, що можна не тільки включати і вимикати ген, але й впливати на рівень його активності. Це збільшує можливість управління ефектами гена, що в перспективі може призвести до появи принципово нових методів боротьби з «епідемією» ожиріння та діабету, вказав Графф.

Джерело: http://www.medportal.ru