Вчені знайшли білок, що допомагає сперматозоїду проникнути в яйцеклітину.

Вчені знайшли білок, що допомагає сперматозоїду проникнути в яйцеклітину Японські вчені ідентифікували білок, що відповідає за проникнення сперматозоїда всередину яйцеклітини, пише журнал Nature. Білок, пошуки якого тривали 18 років, отримав найменування Izumo, на честь японського божества - покровителя шлюбу.

Мишині сперматозоїди, позбавлені цього білка, не були здатні проникати в яйцеклітину, встановили дослідники з університету Осаки (Osaka University) під керівництвом доктора Масару Окабе (Masaru Okabe). Як відомо, на шляху до жіночої статевої клітці, сперматозоїди повинні подолати ряд бар'єрів. Перший - це залишки клітин фолікула, що оточували яйцеклітину в яєчнику.

Другий - зовнішня оболонка безпосередньо самої яйцеклітини, звана блискучої (zona pellucida). Сперматозоїди, позбавлені Izumo не могли долати цю оболонку.

Вчені вважають, що одне із застосувань їх відкриття - розробка нових, негормональних засобів контрацепції. Як доказ описано експеримент з антитілами до Izumo. Сперма, оброблена ними, втрачала здатність до запліднення.

Друге застосування - розробка нових методів лікування безпліддя, пов'язаного з нездатністю сперми долати мембрану яйцеклітини. Нагадаємо, що ця ж група вчених повідомляла раніше про вирощування жіночих яйцеклітин у чоловічих статевих залозах.

Джерело: МедНовості.ру